Yazı kategorisi: Kişisel Gelişim, İnsan

Birisi Sağlık Mı Dedi, O Halde Benden Ek Tavsiye (Senin İçin)

Sağlıklı beslenmek için uygulamanız gereken adımlar şu şekildedir;

1- “İlk olarak hareketinizi arttırın.” Mesela günlük fiziksel aktiviteleriniz arasında 30 dakika egzersiz için zaman ayırmak hiç de zor değildir. Televizyon izlerken veya ev ödevlerinizi yaparken her saat başı 10 dk. ayırıp egzersiz yapabilirsiniz. Bunun yanında arkadaşınızı görmeye giderken dolmuş veya taksi kullanmak yerine belli bir mesafeyi yürüyerek veya bisikletle tamamlayabilirsiniz. Ayrıca asansör kullanmak yerine merdivenleri tercih etmenizde de yarar vardır.

2- “Ara öğünleri sakın atlatmayın.” Ara öğün kan şekeri dengesini korumak ve metabolizma hızını arttırmak için mutlaka atlanmaması gereken öğünlerden biridir. Değişik besin gruplarından değişik besin ögelerini seçebilirsiniz. Bir bardak yarım yağlı süt, 1-2 adet kraker, 1 elma, yulaf ezmesi veya bir kase meyveli yoğurt sizin için sağlıklı bir seçim olacaktır.

3- “Besin seçimlerinizi dengeleyin.” Eğer patates kızartması, hamburger ve dondurmadan vazgeçemiyorsanız, bu besinleri hangi sıklıkla yediğinizi kontrol altına alınız. Çünkü bedeniniz çeşitli protein, karbonhidrat, yağ ve çeşitli vitamin ve mineralleri vitamin A-C, demir ve kalsiyum gibi çeşitli yiyeceklerden de almaya ihtiyacı bulunmaktadır.

4- “Arkadaşlarınız ve ailenizle vakit geçirin.” Bu ne işimize yarayacak demeyin. Çünkü, arkadaş ve aileyle yapılacak grup aktiviteleri çok eğlenceli olabilir. Arkadaşlarınızı sizinle birlikte grup egzersizi yapmak için teşvik etmeniz ilk sırada yer alabilir. Bu aktiviteler; yürüyüş, bisiklete binmek, basketbol ve voleybol gibi aktiviteler olabilir.

5- “Daha fazla kepekli besin ve meyve sebze tüketin.” Besin ve enerji sağlıklı beslenmede en önemli etkendir. Bu besinler size enerji vermekle birlikte, mineral ve posa da içerir. Beyaz ekmek yerine tam buğday unlu ekmek tercih ediniz. Makarna, sebzeli tercih edebilirsiniz. Bunun yanında tüm bunlar tahıl grubuna girmektedir.

6- “Besinler iyi ya da kötü değildir.” Her besinin ve yemeğin iyi ve kötü yönü elbette ki vardır. Sağlıklı beslenmeyi organize etmek bir nevi yap-boz gibidir. Her yiyecek farklı özellikler taşır. Bazı besinler daha fazla yağ, tuz ve şeker içerebilir. ayrıca bazılarında da vitamin ve posa yoktur. Diyeti iyi ya da kötü yapan bu besinleri nasıl seçtiğinizdir. Seçimdeki denge çok önemlidir.

Örneğin; yağlı gıdalardan oluşan bir menüyü öğle yemeğinde tüketmeye özen gösterip, diğer öğünleri daha hafif geçirebilirsiniz. Ancak size önerilen miktarda kalmaya dikkat ediniz. Eğer iki dilim pizza önerildiyse üçüncü dilimden kaçınınız.

7- “Uyku saatlerine dikkat ediniz.” Bakın bu çok önemli hele ki gelişme çağındaki gençlik için. Vücudunuzda hormonların doğru çalışması için uyku saatlerine özen gösterilmesi gerekmektedir. Uyku insan hayatının en önemli fonksiyonlarından biridir. İyi bir uyku gün içerisinde insanın yaşam kalitesini arttırır. En erken 07:00 da kalkıp en geç 23:00 da uyumalıyız. Eğer ki geç uyanacak olursak sindirim sistemimiz iyi çalışmaz ve depresyon hormonları iyi çalışmayacağı için kendimizi kötü hissedebiliriz.

VEEEE! SON OLARAK VÜCUT İÇİN GEREKLİ OLAN 6 BESİN ÖGESİNİ SİZLERE BİR SONRAKİ BLOG DA AÇIKLAMIŞ OLACAĞIM. TAKİPTE VE SAĞLICAKLA KALIN..

Yazar:

KENDİN İÇİN..

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s